УРОКИ СЕРЕД ПРИРОДИ
Запроваджуючи в практику своєї
роботи здоров’язберігаючі технології, вчителі школи І ступеня разом зі своїми
учнями практикують уроки серед природи. «Природа – це сад здоров’я, фізичного й
духовного,» - стверджував В. О. Сухомлинський. Ідеї педагогіки оздоровлення
підводять учителя до широкого використання нестандартних уроків, серед яких
особливе місце посідають саме уроки серед природи.
Перш за все, такі уроки ми будуємо, враховуючи
потреби дітей: забезпечення необхідних умов для продуктивної пізнавальної
діяльності учнів з урахуванням їх стану здоров’я, особливостей розвитку,
інтересів, нахилів та потреб. А також, встановлення між предметних зв’язків,
здійснення зв’язку з раніше отриманими знаннями й уміннями. На таких уроках
поглиблюються, урізноманітнюються знання про життя та про взаємозв҆язки в
ньому.
Учні не лише спостерігають
кольорову гаму живого, але й осмислено сприймають його запах, музику звуків,
холод роси, тепло землі. Особливо легко сприймаються дітьми багато різних
абстрактних понять глобального масштабів,
які досить важко уявити в чотирьох стінах класної кімнати. Стає доступним
застереження щодо необхідності охорони
довкілля. Ефективно діє оздоровчий момент. Вільний мовний обмін думками
активізує мислення учнів.
Найкращий ефект дають уроки,
проведені на екологічній стежині. Звичайно, таких уроків не так багато .Урок у
класній кімнаті є базовим. Уроки серед
природи закладають в дітей відповідальне ставлення до екологічних проблем,
сприяють усвідомленню основ гармонії в природі.
|