Програма
дослідно-експериментальної роботи за темою
«Формування соціально-психологічної компетентності учнів
в умовах Школи сприяння здоров’ю»
Строки виконання: вересень 2016 р. – червень 2021р.
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата виконання |
Кінцевий результат |
І етап (діагностико-концептуальний) – травень 2016 р. – червень 2017 р. |
|||
|
Визначення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи. |
Вересень |
Наукове обґрунтування, визначення проблем та основних напрямів дослідно-експериментальної роботи |
|
Створення ініціативної групи з питань організації дослідно-експериментальної роботи. |
Вересень |
План роботи ініціативної групи. |
|
Вивчення та аналіз науково-методичної літератури та педагогічного досвіду з теми дослідження. |
Вересень – травень |
База даних з теми дослідження
|
|
Налагодження спільної діяльності з установами, які здійснюють супровід дослідно-експериментальної роботи. |
Вересень |
Угоди про науково-методичне співробітництво. |
|
Вивчення нормативно-правового забезпечення експерименту. |
Вересень |
Перелік документів. |
|
Прогностичний аналіз кадрових, організаційно-педагогічних, науково-методичних, інформаційних, матеріально-технічних, фінансово-економічних умов для реалізації завдань експерименту.
|
Вересень – жовтень |
Банк даних з проблеми дослідно-експериментальної роботи. Аналітичні матеріали, внесення змін до планування діяльності навчального закладу в умовах експерименту. |
|
Розробка документів експерименту: а) підготовка заявки та програми дослідно-експериментальної роботи. б) планування дослідно-експериментальної роботи в школі; в)проведення педагогічної ради за темою «Зміст діяльності педагогічного колективу щодо здійснення превентивного виховання учнів в умовах здоров’язбережувального навчально-виховного простору». |
Вересень |
Заявка та програма дослідно-експериментальної роботи; перспективні плани дослідно-експериментальної діяльності суб’єктів експерименту; рішення педагогічної ради. |
|
Складання кошторису витрат для забезпечення реалізації програми дослідно-експериментальної роботи. |
Вересень |
Наказ директора школи, кошторис.
|
|
Формування творчих груп |
Вересень |
Список членів твор-чих груп дослідно-експериментальної роботи. |
|
Розробка змісту та методики константувального експерименту |
Вересень |
Програма І етапу. |
|
Проведення вхідного діагностування «Рівень готовності учасників навчально-виховного процесу до участі в експерименті».
|
Жовтень |
Діагностичний інструментарій, результати дослідження, база даних. |
|
Розробка алгоритму методичної роботи навчального закладу в умовах дослідно-експериментальної роботи. |
Жовтень – листопад |
Структурно-змістова модель методичної роботи навчального закладу в умовах експерименту. |
|
Розробка теоретичної моделі соціально-психологічної компетентності учнів. |
Листопад – лютий |
Теоретична модель соціально-психологічної компетентності учнів. |
|
Розробка теоретичної моделі співпраці «сім’я – школа – громадськість» у контексті валеологічної освіти та виховання школярів.
|
Листопад – лютий |
Теоретична модель співпраці «сім’я – школа – громадськість» у контексті валеологічної освіти та виховання школярів. |
|
Розробка теоретичної моделі превентивного виховання Школи сприяння здоров’ю.
|
Листопад – лютий |
Теоретична модель превентивного виховання Школи сприяння здоров’ю. |
|
Визначення критеріїв та показників сформованості соціально-психологічної компетентності учнів як очікуваного результату діяльності Школи сприяння здоров’ю. |
Лютий – квітень |
Діагностичний інструментарій. |
|
Розробка плану реалізації дослідно-експериментальної роботи другого етапу.
|
Травень |
Програма ІІ етапу. |
|
Підведення підсумків діагностично-концептуального етапу експериментального дослідження.
|
Червень |
Звіт. |
ІІ етап (формувальний) – вересень 2017 р. – червень 2020 р |
|||
|
Впровадження інноваційної моделі загальноосвітнього навчального закладу. |
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
Модель Школи сприяння здоров’ю. Методичні рекомендації. |
|
Розробка та апробація моделі формування соціально-психологічної компетентності учнів в умовах Школи сприяння здоров’ю.
|
Жовтень – грудень |
Модель формування соціально-психологічних компетеностей учнів в умовах Школи сприяння здоров’ю.
|
|
Розробка творчих програм, соціальних проектів, які спрямовані на формування життєвих навичок.
|
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
Творчі програми, соціальні проекти. |
|
Розробка та впровадження моделі здорового способу життя вчителів, як приклад для учнів, їх батьків (превентивний підхід до виховання). |
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
Модель здорового способу життя вчителів. |
|
Включення батьків у спільну освітню та управлінську діяльність загальноосвітнього навчального закладу в умовах експерименту. |
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
План роботи Батьківського університету. Сценарії батьківських зборів із залученням представників правоохоронних органів, соціальних служб, служби у справах дітей. |
|
Оновлення змісту, форм і методів роботи з учнями з урахуванням їхніх потреб й інтересів; упровадження інноваційних виховних технологій, в т.ч. превентивних, технологій формування соціальної ініціативності учнів, умінь командної роботи, забезпечення їхнього права на участь у житті суспільства.
|
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
Впровадження профілактичних програм, в основу яких покладено розвиток життєвих навичок: Рівний рівному; Корисні навички; Захисти себе від ВІЛ. |
|
Забезпечення якісного медико-психологічного та соціально-педагогічного супроводу процесу розвитку школярів шляхом покращення функціонування соціально-психологічної служби школи. |
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
Плани роботи. |
|
Організація профілактичної роботи щодо шкідливих звичок. |
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
Розробки тематичних лекцій щодо профілактики шкідливих звичок; практичних занять; психологічних тренінгів. Плани проведення лекцій та тренінгів. |
|
Активізація діяльності Міністерства здоров’я та ради старостату учнівського самоврядування школи. |
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
План роботи. Участь у акціях здоров’язберігаючого змісту. Оформлення рубрики «Здоров’я» шкільної газети. |
|
Проведення постійно діючого семінару-практикуму з питань дослідно-експериментальної роботи. |
Травень |
Поширення педагогічного досвіду за темою дослідно-експериментальної роботи. Збірник матеріалів семінару, публікації у фахових виданнях. |
|
Моніторинг ефективності інноваційної моделі загальноосвітнього навчального закладу. Внесення коректив в інноваційну модель загальноосвітнього навчального закладу. |
Жовтень 2017 р. – вересень 2020 р. |
Аналіз результатів моніторингу, висновки, рекомендації, база даних. Скорегована інноваційна модель загальноосвітнього навчального закладу. |
|
Підведення підсумків розвивально-формувального етапу дослідження. |
Червень |
Звіт |
|
Розробка плану реалізації дослідно-експериментальної роботи третього етапу.
|
Червень |
Програма ІІІ етапу. |
IІІ етап (узагальнювальний) – вересень 2020 р. – червень 2021 р. |
|||
|
Порівняння результатів діагностико-концептуального і результативно-узагальнюючого етапів експерименту. Визначення співвідношення мети і завдань із результатами експерименту.
|
Вересень |
Аналітичні висновки про результативність діяльності суб'єктів експерименту. |
|
Популяризація результатів експерименту, видання друкованої продукції за темою дослідно-експериментальної роботи. |
Жовтень – червень |
Розробка та видання відповідних програм, посібників, методичних рекомендацій за темою дослідження. |
|
Поширення досвіду дослідно-експериментальної роботи з означеної проблеми через публікації у пресі. |
Жовтень – червень |
Статті у науково-педагогічних виданнях, електронних журналах тощо. |
|
Поширення педагогічного досвіду з проблеми експерименту.
|
Січень – травень |
Матеріали семінарів, видання інформаційних бюлетенів, методичні рекомендації, майстер-класи, підсумкові засідання творчих груп, |
|
Проведення шкільної науково-практичної конференції. |
Травень |
Матеріали та рекомендації конференції, збірка статей за результатами експерименту. |
|
Підготовка наукового звіту про підсумки проведення дослідно-експериментальної роботи за темою дослідження.
|
Травень |
Науковий звіт, додатки до наукового звіту (науково-методичне та програмне забезпечення експерименту). |